Getuigenissen

We laten onze medewerkers graag zelf aan het woord. U leest hieronder wat ze vinden van hun job bij Cofidis!

Gaëtan

Commercieel adviseur

" Zeven jaar lang stond ik elke dag om kwart voor zes op om in Brussel te gaan werken. Ik was elke dag twee uur onderweg om te gaan werken, en op het einde van mijn dagtaak wachtte me hetzelfde traject in de omgekeerde richting ... Vandaag werk ik op 25 km van waar ik woon en geniet ik interessante voordelen. Ik heb 3 uur vrije tijd per dag gewonnen zodat ik meer tijd kan doorbrengen met mijn gezin en ook nog tijd heb voor hobby’s. Mijn levenscomfort is werkelijk sterk toegenomen! "

Claire

Risk Assessment Manager

" Toen ik begon, was ik verantwoordelijk voor de scoreontwikkeling van de krediettoekenningen: het evalueren van statistieken die bepaald waren voor elke kredietaanvraag aan ons. Want in tegenstelling tot wat men zou kunnen veronderstellen, worden kredieten niet makkelijk verleend. Niet in het belang van de klant noch in dat van ons. We mogen nooit vergeten dat achter al die cijfers, mensenlevens schuilgaan die projecten hebben of die door het lot soms een zware tol te verduren hebben. Op die manier benaderen we elk geval individueel en persoonlijk, aangepast aan de situatie waarmee we te maken krijgen. "

Bessem

Consulent aan huis

" Cofidis is mijn eerste werkgever. Als 22-jarige kreeg ik onmiddellijk de kans een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur te tekenen als commercieel medewerker. Eén jaar later trad ik toe tot de teams die met de invordering zijn belast. Wat me in die functie echt aantrok, was het feit dat ik voortdurend op zoek moest gaan naar oplossingen met mijn cliënten. Daar ik voortdurend zin heb om nieuwe dingen te leren, besliste ik vervolgens aan de slag te gaan in de functie van consulent aan huis; ik vind de persoonlijke contacten met mijn cliënten zeer verrijkend. Algemeen stel ik het werkklimaat bij Cofidis op prijs: de verhoudingen met mijn collega’s zijn eenvoudig, ontspannen, efficiënt. Het is uiterst belangrijk om persoonlijk welzijn en professionele ontplooiing te combineren! "

Grégory

Teamleader

" Ik stelde me heel wat vragen vóór ik besliste bij Cofidis in dienst te treden. Ik wilde zekerheid hebben over de integriteit van de onderneming, wat voor mij altijd een essentiële voorwaarde is; Cofidis voldeed helemaal aan mijn eisen. Al onmiddellijk na mijn indiensttreding kreeg ik de kans verschillende opleidingen te volgen over de financiële wereld, die mij helemaal vreemd was. Wat ik ook zeer op prijs stel, is het feit dat ik mijn ideeën mag verwoorden en een externe blik en innoverende oplossingen mag aanbrengen. Het vertrouwen is dus wederzijds en is een goed voorteken van een langdurige samenwerking … met motiverende loopbaanperspectieven! "

Stéphanie

Beheerscontroleur

" Ik ben 11 jaar geleden in dienst getreden bij Cofidis Frankrijk als Ingenieur Marketing Research. Na 6 jaar vertelde mijn manager me over een opportuniteit: er kwam een functie van dossierverantwoordelijke vrij in… Spanje! Ik was meteen enthousiast... Het begin was echter zwaar. Aankomen in een land zonder iemand te kennen en zonder de taal te kennen, was een hele uitdaging. Een menselijke ervaring heeft me intussen echter mijn eigen situatie doen relativeren en me beter doen integreren in Spanje. Daarna was het puur geluk: een nieuw beroep leren, een nieuwe cultuur leren kennen... Na 4 jaar keerde ik terug en werden me verschillende voorstellen gedaan, waaronder een functie als beheerscontroleur bij Cofidis België. Ik heb er tot op vandaag totaal geen spijt van: de functie, de sfeer, het management en de voorwaarden bevallen me uitstekend! "

Philippe

Invorderingen Manager

" Onze schuldbeheerders van de Incassodienst hebben vooral een commerciële en adviserende rol. Tegen alle clichés in zijn we geen ‘haaien’ die kost wat kost de schulden terugvorderen. Bij incasso probeer je altijd eerst tot een minnelijke schikking te komen. Er bestaat geen opleiding die je als incassomedewerker klaarstoomt. Onze medewerkers moeten vooral over een bepaalde ingesteldheid en talent beschikken. De medewerkers moeten vanuit het standpunt van de klant kunnen denken. Algemeen moeten ze goed kunnen onderhandelen en gaan ze geen enkele uitdaging uit de weg. "