Getuigenissen

We laten onze medewerkers graag zelf aan het woord. U leest hieronder wat ze vinden van hun job bij Cofidis!

Gaëtan

Commercieel adviseur

" Zeven jaar lang stond ik elke dag om kwart voor zes op om in Brussel te gaan werken. Ik was elke dag twee uur onderweg om te gaan werken, en op het einde van mijn dagtaak wachtte me hetzelfde traject in de omgekeerde richting ... Vandaag werk ik op 25 km van waar ik woon en geniet ik interessante voordelen. Ik heb 3 uur vrije tijd per dag gewonnen zodat ik meer tijd kan doorbrengen met mijn gezin en ook nog tijd heb voor hobby’s. Mijn levenscomfort is werkelijk sterk toegenomen! "

Claire

Risk Assessment Manager

" Toen ik begon, was ik verantwoordelijk voor de scoreontwikkeling van de krediettoekenningen: het evalueren van statistieken die bepaald waren voor elke kredietaanvraag aan ons. Want in tegenstelling tot wat men zou kunnen veronderstellen, worden kredieten niet makkelijk verleend. Niet in het belang van de klant noch in dat van ons. We mogen nooit vergeten dat achter al die cijfers, mensenlevens schuilgaan die projecten hebben of die door het lot soms een zware tol te verduren hebben. Op die manier benaderen we elk geval individueel en persoonlijk, aangepast aan de situatie waarmee we te maken krijgen. "

Bessem

Key Account Manager

" Cofidis is mijn eerste werkgever. Als 22-jarige kreeg ik onmiddellijk de kans een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur te tekenen als commercieel medewerker. Eén jaar later werd ik in de teams opgenomen, die met de invordering zijn belast. Voor mij was dat een aantrekkelijke functie omdat ik voortdurend op zoek moest gaan naar oplossingen met mijn klanten. Daar ik altijd zin heb om nieuwe dingen te leren, besliste ik vervolgens aan de slag te gaan in de functie van consulent aan huis; ik vond de persoonlijke contacten met mijn klanten heel verrijkend. Na 6 jaar ervaring in de BtoC heb ik beslist in de BtoB te werken als District Manager. Na een geslaagde anderhalf jaar ervaring heeft mij Cofidis de job als Key Account Manager voorgesteld. Over het algemeen stel ik het werkklimaat bij Cofidis op prijs: de verhoudingen met mijn collega’s zijn eenvoudig, ontspannen, efficiënt. Het is uiterst belangrijk om persoonlijk welzijn en professionele ontplooiing te combineren! "

Geneviève

Opleidster

" Ik ben bij Cofidis als commerciële bediende gestart. Daar ik diversiteit waardeer, heb ik de gelegenheid gehad om verschillende teams te mogen versterken. In januari 2010 heb ik een mobiliteit gevraagd en werd in de aanvaardingsdienst BtoB, dan BtoC opgenomen. Daar ik de medewerkers te graag begeleid, heb ik gesolliciteerd om opleidster te worden; ik maak nu deel van de ploeg opleiding ! De mobiliteitsmogelijkheden, de sfeer, het welzijn in mijn werk… zoveel ingrediënten die ik leuk vind en die meedoen dat ik trots ben bij Cofidis te werken "

Stéphanie

Beheerscontroleur

" Ik ben 11 jaar geleden in dienst getreden bij Cofidis Frankrijk als Ingenieur Marketing Research. Na 6 jaar vertelde mijn manager me over een opportuniteit: er kwam een functie van dossierverantwoordelijke vrij in… Spanje! Ik was meteen enthousiast... Het begin was echter zwaar. Aankomen in een land zonder iemand te kennen en zonder de taal te kennen, was een hele uitdaging. Een menselijke ervaring heeft me intussen echter mijn eigen situatie doen relativeren en me beter doen integreren in Spanje. Daarna was het puur geluk: een nieuw beroep leren, een nieuwe cultuur leren kennen... Na 4 jaar keerde ik terug en werden me verschillende voorstellen gedaan, waaronder een functie als beheerscontroleur bij Cofidis België. Ik heb er tot op vandaag totaal geen spijt van: de functie, de sfeer, het management en de voorwaarden bevallen me uitstekend! "

Philippe

Invorderingen Manager

" Onze schuldbeheerders van de Incassodienst hebben vooral een commerciële en adviserende rol. Tegen alle clichés in zijn we geen ‘haaien’ die kost wat kost de schulden terugvorderen. Bij incasso probeer je altijd eerst tot een minnelijke schikking te komen. Er bestaat geen opleiding die je als incassomedewerker klaarstoomt. Onze medewerkers moeten vooral over een bepaalde ingesteldheid en talent beschikken. De medewerkers moeten vanuit het standpunt van de klant kunnen denken. Algemeen moeten ze goed kunnen onderhandelen en gaan ze geen enkele uitdaging uit de weg. "